Мащерката е жизнено необходима за тази разцепка и си заслужава да се потърси прясна. Не че със сушена няма да стане вкусно, но ще бъде извращение....и по принцип не бива да сме много извратени. Иначе една две главички лук ги глазирах в мъничко зехтинче при тоталното отсъствие на солТ, вече сме се разбрали по този въпрос, все пак гл...азирам, а не варя. Когато се покарамелизира цялата работа, добавих чаша и половина оризче и бърка, бърках, бърках. Това бясно бъркане има за цел оризчето да не залепне за дъното, там то няма никаква работа, но....тук е ключа за хубавото ризото. Оризчето като се изцъкли, значи е готово да поеме винцето и да се ароматизира по един божественярски начин, който е труден да бъде обрисуван с думи. Правилото за всички видове ризото е такова: глазираш лук, след него идва ред на оризчето докато се изцъкли и първата течност която се добавя винаги е винце. Колко точно....ето този въпроси измъчва душите...При ризотото е лесно – течността, която се добавя винаги е толкова, че да покрие оризчето...та толкова вино сложих и аз и продължих да бъркам, като изоглавен, докато не беше тотално и безвъзвратно поето от оризчето. И понеже това ризото е с цвекло, аз предварително си бях изпекал една хууубава глава цвекло във фурната – завивам я във фолио и я пека половин час до час (зависи колко я забравя), после го беля, нарязвам го и го хакам в оризчето, след като се е опило. И бъркам, бъркам. Когато оризчето ми остане без течност, му ливвам пилешко бульонче, колкото да го покрие и пак бъркам, и пак бульонче, и пак...Някъде тук добавих 2-3 скилидки чесънче и мащерка и солТ. Когато всичко е готово дойде ред да спазя друго правило на хубавите ризота – масло и пармезан. Свалих от котлона и добавих масло. Разбърках го порядъчно и добавих настърганото пармезанче и пак разбърках. Важно е ризотото да е като кремче и по никой начин сухо. Щом е сухо – не е ризото.
Тази манджичка, при нужда, я използвам за ефектно канапе на една лимонова камбала (камбалата е риба за не знаЮщите, а за склонните към извращения ще кажа, че и с хек или нещо бяло може да бъде заместена), обаче днес случаят не е такъв. Бон ви апети!

0 коментара:

Публикуване на коментар

За Блога


Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Иван Кацаров, made in Plovdiv, което си е почти made in Heaven. Психотерапевт и хомеопат съм и понастоящем съм в неспирно, почти брауново движение, между Лондон, София и Варна. Харесва ми да нямам спирачки и определено лесно се задоволявам с най-доброто...
CURRENT MOON
 

Последователи

Facebook фенове

Предоставено от Blogger.