Soupe gratinée à l'oignon, или прооооста лучена супа, която по мое скромно мнение хич, ама даже никак не е проста. Най-хубавата лучена супа става с телешки бульон, но при липса, или силен мързел и друг подръчен бульон ще свърши работа. Моят днес е пилешки, от едни остатъчни мръвки и кости. Та... нарязах аз едно по-солидно, да не кажа инд...устриално количество лук на полумесеци и докато го правих, силно си поплаках. В една тенджУра си ливнах малко зехтинченце и масло и инкрустирах 4-5-6 скилидки чесън с прясна салвия. Ще ви подскажа, че ако нямате салвия и не дай си боже не знаете какво е това, можете да я замените с мащерка и дафинов лист. Добавих лука и НИКАКВА сол. Не бива да се слага сол, защото тя извлича водата от лука и вместо да се карамелизира, ще се свари. Но....се добавя мед, на око. Без много да го бъркам, карамелизирах лука и това мое начинание ми отне около 15-20 минутки. Хакнах му бульона, солТ, половин бутилка червено вино и толкоз. Малко преди да я сваля от котлона й ливнах една идея сметана, за да е благо на душата. Важно е окото, колко лук, колко бульон и .н. всеки си решава сам, според предпочитанията за гъстота. И докато супичката се посваряваше на тих котлон, си препекох филийки от франзела. След това си настъргах гауда, грюер и пармезан - това са все сирена, размесих ги хубаво и си подредих супата. В едно гювече...те французите си нямат, ама ние си имаме, та....на дъното на гювече една препечена франзелка, отгоре сиренце, отгоре супа, отгоре пак препечена франзелена филия и сирене. Това всичкото във фурната, но сложих гювечетата в тава, за да не си образувам прасета в космоса във мойта лична фурна. Пекох го докато сиренето не се разтопи и хвана бронзов тен. Тази ми ти рецепта си е чисто открадната от един близък до сърцето ми франСузой от далечното минало. Пробвайте и споделете отзиви! Бон апети!!!


0 коментара:

Публикуване на коментар

За Блога


Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Иван Кацаров, made in Plovdiv, което си е почти made in Heaven. Психотерапевт и хомеопат съм и понастоящем съм в неспирно, почти брауново движение, между Лондон, София и Варна. Харесва ми да нямам спирачки и определено лесно се задоволявам с най-доброто...
CURRENT MOON
 

Последователи

Facebook фенове

Предоставено от Blogger.